Εκδήλωση της ΤΕ Ηρακλείου στο Καστέλλι με θέμα: «Αεροδρόμιο στο Καστέλλι: Ανάπτυξη για ποιόν; Η θέση του ΚΚΕ», πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα. Σε ανακοίνωση του ΚΚΕ αναφέρονται:
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση της ΤΕ Ηρακλείου στο Καστέλλι την Τετάρτη 21 Νοέμβρη με θέμα: «Αεροδρόμιο στο Καστέλλι: Ανάπτυξη για ποιόν; Η θέση του ΚΚΕ» και ομιλητή τον Σάββα Βασιλειάδη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και γραμματέα της ΕΠ Κρήτης του ΚΚΕ.
Το μέλος της ΚΕ σημείωσε μεταξύ άλλων στην ομιλία του:
«Βρισκόμαστε ήδη σε προεκλογική περίοδο σε μια κρίσιμη εποχή για το λαό, όπου θα κυριαρχήσει η κοροϊδία και τα εκβιαστικά διλήμματα τόσο από την κυβέρνηση όσο και από την αντιπολίτευση με στόχο την υφαρπαγή της λαϊκής ψήφου και συναίνεσης για την εξασφάλιση συνέχειας της αντιλαϊκής πολιτικής προς όφελος των λίγων.
Από τη μια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ προσπαθεί να πουλήσει στο λαό το παραμύθι της “καθαρής εξόδου από τα μνημόνια”, που θα επαναφέρει τη χώρα στην κανονικότητα, θα βελτιώσει το επίπεδο ζωής, την καθημερινότητα των πολιτών και από την άλλη η ΝΔ κοροϊδεύει ότι αυτή μπορεί να πετύχει διπλάσια ανάπτυξη, να βάλει λιγότερους φόρους και εισφορές, να φέρει πολλές επενδύσεις και νέες δουλειές.
Ήδη το αφήγημα της κυβέρνησης περί επιστροφής στην κανονικότητα τη μεταμνημονιακή περίοδο καταρρίπτεται από:
-Την κοροϊδία περί πρώτου μεταμνημονιακού προϋπολογισμού που κατατέθηκε πρόσφατα στη βουλή. Ο οποίος στην πραγματικότητα φορτώνει νέα βάρη στο λαό, με φόντο τα τεράστια ματωμένα πρωτογενή πλεονάσματα μέχρι το 2022 και το 2060, ενώ από την άλλη δίνει δώρο νέα αντίμετρα – φοροαπαλλαγές στο κεφάλαιο.
-Την διατήρηση και επέκταση των 700 και πλέον μνημονιακών νόμων που τσακίζουν τη ζωή των εργατικών – λαϊκών οικογενειών.
– Την εφαρμογή του «κορυφαίου» μνημονιακού νόμου Βρούτση – Αχτσιόγλου που εξασφαλίζει ότι θα διατηρούνται οι μισθοί πείνας και θα εξασφαλίζουν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων.
Την ίδια στιγμή εμπλέκει τη χώρα μας βαθιά Νατοϊκούς σχεδιασμούς στην περιοχή για τη μοιρασιά υδρογονανθράκων, στοχοποιώντας περιοχές με βάσεις και στρατιωτικές εγκαταστάσεις, στην αντιπαράθεση ΗΠΑ – Ρωσίας. Γι’ αυτό η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ συμμετέχει -και μάλιστα ως σημαιοφόρος– στους πολεμικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ! Μάλιστα δεν πρέπει να μας διαφεύγει της προσοχής ότι μέσα σε αυτούς τους σχεδιασμούς υπάρχει ως σκέψη και η χρήση του στρατιωτικού αεροδρομίου εδώ στο Καστέλλι.
(…) Σε αυτά τα πλαίσια της αντιλαϊκής πολιτικής είναι ενταγμένη και η σύμβαση για το νέο πολιτικό αεροδρόμιο εδώ στο Καστέλλι. Συνδέεται με την εξασφάλιση νέων και σίγουρων κερδών για κολοσσούς μονοπωλιακούς ομίλους στις κατασκευές, στον τουρισμό και πιθανά είναι μέσα στις υποδομές που απαιτούνται για να καταστεί η Κρήτη ενεργειακό κέντρο της Μεσογείου (όπως πχ και ο νέος ΒΟΑΚ και άλλοι οδικοί άξονες), όπως εξαγγέλθηκε πέρυσι στο λεγόμενο αναπτυξιακό συνέδριο από κυβέρνηση και περιφέρεια.
Στην ουσία πρόκειται για ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο, το οποίο θα εξασφαλίζει τεράστια και σίγουρα κέρδη από την μελέτη – κατασκευή και τη διαχείρισή του στη κοινοπραξία ξένου και ντόπιου μονοπωλιακών ομίλων (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited), μέσα από την παχυλή κρατική χρηματοδότηση, το δανεισμό που θα πληρώνουν οι εργαζόμενοι – φορολογούμενοι και την τσάμπα εργασία εκατοντάδων εργαζομένων, που θα εργάζονται ως σύγχρονοι σκλάβοι, με τις διαλυμένες εργασιακές σχέσεις που έχουν εξασφαλίσει η τωρινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Τα οικονομικά στοιχεία του έργου είναι αποκαλυπτικά. 480 εκατομμύρια € θα βάλει η κοινοπραξία, με αρχικό προϋπολογισμό 1 δισ € και μόνο από τα τέλη – 20€ ανά επιβάτη, θα έχει έσοδα τουλάχιστον 80000000 € το χρόνο. Δηλαδή σε μόλις 6 χρόνια βγάζει όλη την επένδυση, χωρίς να υπολογίζουμε έσοδα από εμπορικές και άλλες χρήσεις. Τα υπόλοιπα θα τα χρεωθεί το μόνιμο υποζύγιο – οι φτωχοί εργαζόμενοι φορολογούμενοι.
Το ΚΚΕ είναι το μόνο Κόμμα που αντιδρά σε αυτήν την σύμβαση και δηλώνει ότι θα την καταψηφίσει στη βουλή όταν έρθει. Ταυτόχρονα στηρίζει με όλες του τις δυνάμεις τους αγώνες των κατοίκων της περιοχής. Απέναντι τους είναι όλα τα υπόλοιπα κόμματα και οι συνδυασμοί τους σε δήμους και περιφέρεια. Όλοι αυτοί στηρίζουν απροκάλυπτα τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, χωρίς να ενδιαφέρονται από το υπέρογκο κόστος κατασκευής και χρήσης του νέου αεροδρομίου – απαγορευτικό για τα λαϊκά στρώματα, την καταστροφή του περιβάλλοντος, της αγροτικής παραγωγής, τη μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα κα. Και κυρίως τον διωγμό που θα υποστούν οι εργαζόμενοι και φτωχοί αγρότες της περιοχής, αφού τους κλέβουν τη γη τους και συγκεντρώνουν όλη την οικονομική δραστηριότητα σε κλειστό εμπορικό κέντρο μέσα στο νέο αεροδρόμιο. Ενώ όσοι παραμείνουν θα εξαναγκαστούν να περάσουν το υπόλοιπο της ζωής τους σε ένα άθλιο περιβάλλον δίπλα στο αεροδρόμιο. Αυτός είναι ο δρόμος της πλήρους ιδιωτικοποίησης των αερομεταφορών και γενικότερα της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Το Κόμμα μας έχει την αντίληψη ότι το πού θα κατασκευαστεί το αεροδρόμιο, πρέπει να το πουν όχι οι μονοπωλιακοί κατασκευαστικοί και τουριστικοί όμιλοι, που ως κριτήριο έχουν τη διασφάλιση της κερδοφορίας τους, αδιαφορώντας για την ανθρώπινη ζωή και το περιβάλλον, αλλά το κριτήριο πρέπει να είναι η ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών για άνετες, φτηνές, ασφαλείς αερομεταφορές. Το κράτος οφείλει να εκπονήσει επιστημονικές μελέτες, πλήρως τεκμηριωμένες και πιστοποιημένες από δημόσιους επιστημονικούς φορείς, που θα λαμβάνουν υπόψη το σύνολο των περιβαλλοντικών, εδαφολογικών, κλιματολογικών ιδιαιτεροτήτων της περιοχής, τις αλλαγές χρήσης γης και τους κινδύνους που έχει στην αγροτική παραγωγή και στο εισόδημα των παραγωγών, τα ζητήματα προστασίας της δημόσιας υγείας, κλπ.
Η απομόνωση, λοιπόν, του χωροταξικού ζητήματος από το χαρακτήρα του αεροδρομίου και τα συνολικά κριτήρια που τον καθορίζουν, κρύβει την ουσία. Με την κατασκευή ενός μεγάλου έργου, όπως ένα αεροδρόμιο, πρέπει να διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του, ως προς την κατασκευή και εκμετάλλευσή του, να διασφαλίζεται η ισόρροπη ανάπτυξη όλων των κλάδων της οικονομίας με ταυτόχρονο σεβασμό και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και του φυσικού ανάγλυφου της περιοχής και η δημόσια υγεία, όχι οι στρατιωτικές – κατασκοπευτικές ανάγκες του ΝΑΤΟ και η διεύρυνση της επιχειρησιακής του ικανότητας στην περιοχή που φέρνει τεράστιους κινδύνους για το λαό, πρέπει, ειδικότερα, να διασφαλίζεται η προστασία της αγροτικής γης και παραγωγής, με φτηνά και ποιοτικά προϊόντα, όχι να ερημοποιείται η περιοχή, να διασφαλίζονται νέες θέσεις εργασίας με μόνιμη και σταθερή δουλειά και πλήρη μισθολογικά – ασφαλιστικά δικαιώματα, κλπ.
Όμως, ένα τέτοιο αεροδρόμιο, στα πλαίσια τέτοιου σχεδιασμού και ανάπτυξης, που πραγματικά θα καλύπτει τις λαϊκές ανάγκες, δεν το θέλουν οι καπιταλιστές, οι οποίοι οργανώνουν τη παραγωγή τους άναρχα, με μόνο γνώμονα το πιο μεγάλο και άμεσο κέρδος τους. Ένα τέτοιο αεροδρόμιο και μια τέτοια ανάπτυξη μπορεί να υπάρξουν μόνο ενταγμένα σε έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης, που προβάλλει το ΚΚΕ, όπου ο λαός θα έχει την εξουσία, οι πλουτοπαραγωγικές πηγές και τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής θα είναι κοινωνική ιδιοκτησία και θα υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός της οικονομίας για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, όχι της κερδοφορίας του κεφαλαίου.
(…) Άρα σωστά μπαίνει ότι σήμερα δεν πρέπει να ανεχτούμε την υφαρπαγή «μπιρ παρά» της γης των αγροτών. Δεν πρέπει να ανεχόμαστε την καταστροφή του περιβάλλοντος και των ευλογημένων προϊόντων της εύφορης γης. Την κοροϊδία των ανταποδοτικών οφελών στην περιοχή. Την δυνατότητα να μπορούν τεράστιοι όμιλοι – επενδυτές να κλέβουν τον πλούτο και να μας έχουν σκλάβους για την κερδοφορία τους.
(…) Σήμερα, το 2018, το να ζούμε όλοι σε μια κανονική χώρα, σημαίνει να απολαμβάνουμε όλοι τον πλούτο που εμείς παράγουμε.
Να χρησιμοποιούνται τα επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνολογίας, όλες οι δυνατότητες που η εργατική τάξη, ο λαός μας, με τη δουλειά τους δημιουργούν.
Για να δουλεύουμε με καλύτερες συνθήκες, με λιγότερο γενικό εργάσιμο χρόνο, αλλά και με εργασιακό εισόδημα και κοινωνικές υπηρεσίες που θα εξασφαλίζουν πολύ καλύτερο επίπεδο ζωής.
Κι αυτό μπορεί να υλοποιηθεί απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Ελλάδα. Γιατί αυτή η χώρα δεν είναι “ψωροκώσταινα”, έχει μεγάλες, επιβεβαιωμένες παραγωγικές δυνατότητες. Η χώρα μας είναι πλούσια σε ενεργειακές πηγές, σε λιγνίτη, υδρογονάνθρακες, αιολικό και υδάτινο δυναμικό. Είναι πλούσια σε ορυκτούς πόρους, αποθέματα χρυσού, βωξίτη, νικελίου, χαλκού. Διαθέτει σύγχρονη βιομηχανική και αγροτική παραγωγή. Πάνω απ’ όλα, διαθέτει πολυάριθμο, ειδικευμένο εργατικό τεχνικό δυναμικό, μεγάλο αριθμό επιστημόνων.
Στο πλαίσιο βέβαια του σημερινού συστήματος, του καπιταλισμού, είναι αδύνατο να αξιοποιούνται ολοκληρωμένα οι παραγωγικές δυνατότητες προς όφελος των εργαζομένων και όλου του ελληνικού λαού.
Αυτή η παραγωγή μπορεί να αναπτυχθεί γρήγορα και να απογειωθεί, αν απαλλαγεί απ’ τις αλυσίδες της καπιταλιστικής ιδιοκτησίας, από τις αλυσίδες ενός συστήματος που το τι παράγεται καθορίζεται από το αν φέρνει κέρδος σε κάποιους καπιταλιστές.
Προϋπόθεση για φιλολαϊκή ανάπτυξη είναι η κατάκτηση της εξουσίας από την εργατική τάξη, το λαό. Η κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής. Η συγκρότηση παραγωγικών συνεταιρισμών στην αγροτική παραγωγή.
Η αξιοποίηση όλου του ανθρώπινου δυναμικού και των παραγωγικών δυνατοτήτων της περιοχής στο πλαίσιο ενός πανεθνικού επιστημονικού κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας.
(…) Καλούμε τους κατοίκους να κλιμακώσουν τον αγώνα τους μαζί με τους υπόλοιπους εργαζόμενους πανελλαδικά, ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής των κυβερνήσεων, της ΕΕ, του κεφαλαίου, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των αερομεταφορών συνολικά, όπου στα πλαίσια αυτά εντάσσεται και η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο.
Καλούμε τους κατοίκους να συμπορευτούν με τους κομμουνιστές στους αγώνες το επόμενο διάστημα, με πρώτο σταθμό την πανεργατική απεργία στις 28/11.»
Ακολούθησε πλούσιος διάλογος, με τους κάτοικους να εκθέτουν την αντίθεση τους και τις σοβαρές ενστάσεις τους για το χαρακτήρα του έργου. Σημαντική ήταν η παρουσία πολυμελούς αντιπροσωπείας της Πρωτοβουλίας Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας, η οποία παρέδωσε υπόμνημα αιτημάτων στην αντιπροσωπεία του Κόμματος.